SP: Last men standing

13 maart 2022

SP: Last men standing

Foto: Belterman

Afgelopen zaterdag was het Natte Voeten Festival van de SP op het raadhuisplein, met geSPrekken, Poffertjes en SPelletjes.

Voor de kinderen waren er leuke spellen te doen. Eendjes hengelen en de kop van Jut boven NAP slaan. Na een spelletje konden de kinderen (en ouders) lekker poffertjes eten. Ondertussen spraken we met de inwoners over het vijfde dorp, iets waar wij als SP als ENIGE partij in Zuidplas nog tegen zijn. Opvallend is dat waar vier jaar geleden maar weinig inwoners zich zorgen maakten om deze plannen, nu het merendeel zegt het een slecht plan te vinden. "Er zijn toch veel betere plaatsen om te bouwen?" "Waarom zo veel huizen?" "Wat gaat dat wel niet kosten?" "Wat als het fout gaat?"

"Vier jaar geleden waren en nog drie partijen tegen de bebouwing van het middengebied. Toen ging het om een dorp van 4000 woningen. Nu zijn de plannen verdubbeld en zijn het NEZ en de PVDA-GroenLinks gedraaid. Dit was zelfs een reden het vijfde dorp niet in de stemwijzer te gebruiken. De andere partijen waren misschien bang dat het de aandacht teveel op ons zou vestigen. Wat betreft het middengebied zijn wij de last men standing, want wij willen WEL bouwen maar NIET in de polder."