Vervoer

29 september 2023

Enquête OV Zuid-Holland

Foto: Andre Muller

Zoals voor de zomer aangekondigd gaat de SP in Zuid-Holland een breed onderzoek doen naar de ervaringen van de inwoners met het openbaar vervoer. Na consultatie met de afdelingen in de Provincie is de enquête nu klaar en gaat de Statenfractie ermee van start. Tot 1 oktober kan iedereen deelnemen via de link https://www.sp.nl/ovenquete.

10 juni 2021

Bewoners Zeeheldenbuurt nu wél gehoord?

Foto: VVN

Uitkomst schouw door VVN in de Zeeheldenbuurt.

4 januari 2021

Arriva laat Moerkapelle weer links liggen

Foto: Andre Muller

Twee jaar geleden verdween bus 177 uit Moerkapelle. Reizigers naar Gouda en Zoetermeer centrum moesten voortaan overstappen in Waddinxveen, of op de prismalaan in Zoetermeer. Nu vervallen er nog meer reis-opties, met corona crisis als excuus.

13 september 2020

Giro d’ Moordrecht

Foto: S. Rodenburg

Een heuse tour langs de knelpunten op de voorgestelde snelfietsroute.

21 oktober 2018

Gezamelijke vragen Buslijn 177

Foto: Andre Muller

Samen met ChristenUnie-SGP en PVDA- GroenLinks diende de SP afgelopenvrijdag vragen in over het verdwijnen van buslijn 177, die rijd tussen Zoetermeer en Gouda.

18 december 2015

Arriva bussie komt zo?

De afgelopen jaren heeft de SP meerdere malen aandacht gevraagd voor de slechte openbaar vervoerverbindingen in de driehoek Zoetermeer, Gouda en Rotterdam waar de gemeente Zuidplas ligt. Helaas lijkt nog steeds niet een oplossing nabij, ondanks dat SP wethouder Muller zich voor deze zaak hard maakt.  Al in 2013 tekende meer dan 400 Zevenhuizennaren de handtekeningkaarten maar omdat nog steeds lijkt of Arriva alleen maar lijkt naar geld in plaats naar de wens van de gemeente zal de SP deze alsnog gaan aanbieden.
Het probleem zit hem vooral in de daluren en avonden. Dan is de enige verbinding naar bijvoorbeeld Nieuwerkerk aan den IJssel, waar het gemeentehuis is van Zuidplas, mogelijk Gouda of via Rotterdam Alexander. Deze verbinding is een belbus verbinding dus niet regulier. De bus naar Gouda rijdt dan ook via Waddinxveen.  Stel een inwoner uit Zevenhuizen wil om 2000 uur op een donderdag naar het raadhuisplein.

23 oktober 2015

Niet van elke lawaai kabaal maken.

Foto: Roy Korbijn

SP Zuidplas heeft afgelopen maandagavond het rapport “Hoort u ze ook vliegen” gepresenteerd. De SP hoorde steeds meer klachten over het lawaai van vliegtuigen vanuit The Haque/Rotterdam Airport. (voorheen Zestienhoven) Deze zomer stelde de SP daarom een onderzoek in.