Kandidatenlijst bekend

6 januari 2022

Kandidatenlijst bekend

Het Kan Anders

SP Zuidplas maakt kandidatenlijst bekend.

Op de (digitaal gehouden) Algemene Ledenvergadering heeft SP Zuidplas zijn kandidatenlijst voor de lokale verkiezingen vast gesteld. Uitgaande van het idee dat veel van de nu spelende onderwerpen ook anders (beter) opgelost kunnen worden, is de lijst een afspiegeling van de partij, waarin ervaring, nieuwe inbreng en elkaar goed aanvullende kennisgebieden zijn vertegenwoordigd. Bovendien is 40% vrouw.

Op de 1e vijf plaatsen staan mensen met ervaring. De huidige fractievoorzitter Jan Baas blijft op plaats 1. Hij gaat graag, met een kritische blik op de ontwikkelingen op huisvesting en het 5e dorp, voor een derde periode als raadslid. Op plaats 2 komt Serena Rodenburg, die nog lang niet klaar is met Zuidplas als sociale samenleving naar een hoger plan te tillen. Ook op de plaatsen 3 en 4 staan bekende gezichten: onze ’vogelgraaf' Rob Belterman en oud-raadslid Adri Woudstra. De kopgroep sluit af met op plaats 5 John de Neef, een voor velen nog onbekende, maar ervaren vakbondsman.

Ook in de middenmoot staan mensen met de nodige bestuurs- en belangenbehartigingservaring op verschillende gebieden: Anne Verzijl, Joke Verdoold, Peter Rietveld, Lex Broere en Kees van Leeuwen.

Volledig nieuw in de politiek, maar voor veel huurders niet onbekend, is Louise Busschers. Zij strijdt actief tegen de slechte woonsituaties waar vele Vestia huurders in onze gemeente onder moeten lijden en heeft grote kennis van het Vestia-dossier. Zij komt op plek 11

De lokale SP-lijst wordt afgesloten met Diny Koster, Fred van Sas en Bas Stalpers.

Wie meer wil weten over de achtergrond van onze lokale SP-kandidaten en onze doelstellingen, kan kijken op onze website: Zuidplas.SP.nl