€20.000

3 oktober 2020

€20.000

Foto: Serena Rodenburg

Vandaag, 3 oktober, stond de SP fractie met een aantal bestuursleden van de SP bij het winkelcentrum de Reigerhof om onze inwoners te vragen hoe zij €20.000 maatschappelijk verantwoord zouden uitgeven.

Hiermee doelden we natuurlijk op het bedrag dat is uitgegeven aan een onderzoeksbureau die de vermeende seksuele escapades in het gemeentehuis van deze zomer moest onderzoeken. Nadat de betrokken ambtenaren zelf ontslag namen was dit onderzoek verder overbodig. Na schriftelijke vragen van SP Zuidplas bleek dit onderzoek €20.000 te hebben gekost. "Dat vind ik een hoop geld," zegt Serena Rodenburg, raadslid voor de SP in Zuidplas. "Daar hadden we heel wat andere goede dingen mee kunnen voor onze inwoners. Nu is de inwoner van Zuidplas aan de buurt om te vertellen hoe dit bedrag beter besteed had kunnen worden."

Maar liefst 91 mensen noemden initiatieven en ideeen. Daarnaast is er ook een poll gestart op facebook, waar ook de reacties binnen stromen.