Valkendaal doet het wéér!

9 september 2019

Valkendaal doet het wéér!

Foto: S Rodenburg

Voor de derde maal gingen bewoners van de Valkendaal, sommigen met rolator en al, de straat op voor actie.

Om aandacht te vragen voor een veilig wandelgebied tussen hun huizen door zou men fietsers weer gaan vragen af te stappen. De bewoners hadden zelf een leuke flyer gemaakt en de SP was present met fietsbellen. “We hadden het zo bedacht; de scholen starten 2 september. De Valkendaal meteen de dag daarna.” verteld mw Leentvaar, voorzitter van de bewonerscommissie. Blijkbaar heeft de eerdere actie echt geholpen, want alle fietsers maakten op deze dinsdagmorgen keurig gebruik van de omliggende fietspaden. “Voorlopig zullen we waarschijnlijk geen fietsers meer aan te spreken. En zo wel, dan trekken we zo ons hesje weer aan.”

Gele hesjes.

Bij de eerste actie, waarbij de bewoners ondersteuning kregen van de handhavers en leden van de SP, waren gele veiligheidshesjes uitgedeeld. Na afloop van de actie werden de hesjes in de kast gehangen, voor een volgende keer. De tijd zal leren hoe vaak de bewoners de hesjes nog nodig gaan hebben.