Graag zelfde aandacht voor Schaatsbaan Hitland als voor de golfbaan

3 maart 2018

Graag zelfde aandacht voor Schaatsbaan Hitland als voor de golfbaan

Foto: SP

Al een paar jaar zit de SP met verbazing te kijken naar de jaarlijkse problemen van de schaatsbaan in Hitland. Echter na de beloften van 2017 gingen we er van uit dat het nu eens goed zou gaan komen.
De SP is vol trots op de ijsbanen van de vrijwilligers in Zevenhuizen en Moordrecht waar het wel goed ging. Des te wranger is de SP over Hitland waar de baan professioneel beheerd wordt maar er een potje van word gemaakt. Zelfs het licht lijkt niet meer te werken. Daarom vinden wij dit een soort van
wanbeheer. Daarom graag antwoord op de volgende vragen:

1) Was het college bekend dat de baan nog steeds in slechte staat is?
2) Wilt u ons een opsomming geven wat de gemeente Zuidplas heeft gedaan in het bestuur van Hitland met betrekking tot de schaatsbaan?
3) Heeft het recreatieschap de boel nog wel onder controle?
4) Deelt het college dat er sprake is van wanbeheer van de IJsbaan?
5) Snapt u dat vrijwilligers en inwoners van Zuidplas helemaal klaar zijn met deze slechte schaatsbaan?

De jongeren ROOD van de SP in Zuidplas hebben geopperd om de baan opnieuw aan te leggen met een laag asfalt op de bodem en klein dijkje. Hiermee heb je een multi cultureel evenemententerrein, een skeeler/fiets/racebaan in de zomer en in de winter een schaatsbaan die niet lekt of last heeft van te veel gras en waar het licht het nu wel het doet. Dit kan ook voor andere doeleinden worden gebruikt voor evenementen met respect voor natuur en bewoners aldaar.

6) Wat vindt het college van dit idee?
7) Wil het college hiermee ook aan de slag als bestuurders van Hitland?
8) Deelt het college de mening van de jongeren van Rood dat de aanleg desnoods uit het
golfbaanbudget mag komen?
9) Indien niet, waarom niet? Gaan golfers voor de eigen inwoners?