SP trapt campagne af met valentijnsverrassing

14 februari 2018

SP trapt campagne af met valentijnsverrassing

Foto: Caki / André Muller

Reizigers op station Nieuwerkerk aan den IJssel kregen in de vroege koude morgen een valentijnskaart met daaraan 2 snoepharten van de SP in Zuidplas. Hiermee trapt de partij de verkiezingscampagne af waarbij ook de liefde voor Zuidplas wordt verklaard. Wel een liefde met een groene polder, goed openbaar vervoer, alleen bouwen voor lokale behoefte met veel sociale woningbouw voor starters, gezinnen en ouderen en zo goed mogelijke zorg.

“Ik heb er nog steeds moeite mee dat deze mooie polder waarvan ik hou in een achterkamer werd verkwanseld. Als je echt kijkt waar de problemen liggen op gebied van wonen is dat het gebrek aan sociale huurwoningen. Nu wil men de polder volbouwen met dure koop voor mensen buiten Zuidplas, wij willen dat eerst de lokale behoefte wordt ingevuld” legt Jan Baas uit.  Op het station zagen we ook veel jongelui die (voor het eerst) naar de stembus mogen. We hopen dat ons speerpunt “woningen en ontmoetingsplekken voor jongeren” hen aantrekt.

De SP pleit dan ook dat het bid van het vijfde dorp wordt teruggetrokken bij de provincie. “Men kan beter bij de provincie gaan pleiten voor meer openbaar vervoer. De VVD gedeputeerde Vermeulen blokkeerde afgelopen jaar een uitbreiding van lijn 383 die de dorpen verbind” laat Rob Belterman weten. Daarom ging de actie vandaag na het station verder op de markt van Moordrecht, een dorp waar vooral ook het verkeer een hot item is en men afhankelijk is van de bus.

Foto: Caki / André Muller