SP stelt vragen over bijeneiland

5 december 2017

SP stelt vragen over bijeneiland

Foto: Caki foto

De fractie van de SP heeft na aanleiding van publicaties op de website GouweIJsselnieuws en een artikel in het AD vragen gesteld over dit onderwerp aan het college. Binnen 24 uur na indienen van de vragen kwam er een persbericht van de gemeente over dit onderwerp binnen. Voor de SP wel bijzonder en wacht de officiele beantwoording af van B&W.

in 2016 is er een bijeneiland geopend aan de hoofdweg zuid in Nieuwerkerk waarbij imker Co Bos honderdduizenden bijen hield om zo de bijenstand te behouden voor grote sterfte. Afgelopen maand werd er ineens graafwerkzaamheden gestart en liet de gemeente weten dat de bijen gewoon terug zouden keren tegen de redactie van www.gouweijsselnieuws.nl

Echter stond in het AD Rotterdam Oost van afgelopen zaterdag dat er slechts 10m2 over zou blijven. Dit wordt door de gemeente vandaag weer tegengesproken in een persbericht. De SP laat de vragen staan en wil een antwoord vanuit het college van B&W wat er nu echt aan de hand is, of het klopt dat er wel of geen overleg is en wat de toekomst gaat worden.