SP: stoepkrijten mag niet langer verboden worden in Zuidplas

26 augustus 2017

SP: stoepkrijten mag niet langer verboden worden in Zuidplas

Foto: Caki Foto

De SP fractie in Zuidplas gaat een amendement indienen om het verbod op krijten op straat op te heffen. Dit doet de partij tijdens de raadsvergadering van 29 augustus als er toch al een APV wijziging gaat plaats vinden. Volgens artikel 2.42 van de algemene plaatselijke verordening (APV) mag er niet op straat met krijt worden getekend.

“Zoveel kinderen tekenen op straat met stoepkrijt, eigenlijk gek dat dat is verboden in onze gemeente. Het lijkt onbelangrijk maar het kan toch niet zo zijn dat er straks een kind een boete krijgt voor tekenen op de stoep. Kinderen moeten gewoon kinderen zijn dus krijten! ” legt Jan Baas uit.

Foto: Caki foto

Op dit moment wordt er naar het amendement met een juridisch oog gekeken qua tekst. Ook de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) geeft al het advies het woord krijt te schrappen. “nu het toch op de agenda staat lijkt het ons zinnig gelijk mee te nemen in plaats van een motie die dan weer moet worden omgezet in een voorstel!” aldus Jan Baas. Hij hoopt op brede steun van de gemeenteraad voor alle kinderen in Zuidplas.