SP wil duidelijkheid van ProRail en zet acties door

23 april 2017

SP wil duidelijkheid van ProRail en zet acties door

Foto: SP Zuidplas

De SP gaat de aankomende weken inventariseren wat de reizigers van het station verbeterd willen zien. Dit na de oproep van de woordvoerder van ProRail in een interview bij Omroep Zuidplas. Daarnaast wil de partij een onafhankelijk onderzoek naar de bouwkundige staat van het station en het viaduct. Het viaduct vertoont nogal wat roest plekken door het beton heen. Bovendien wil de SP van de NS snellere respons op haar wensen waaronder een kaartautomaat aan de Zuidplaskant. ProRail heeft in de uitzending toezeggingen gedaan, waar de SP blij mee is. Toch zet de SP de reeds geplande actie door in de hoop duidelijkere uitspraken te krijgen over de plannen.

Met duizenden ansichtkaarten gaan de partij en ROOD (jongeren in de SP) aan de slag om reizigers en omwonenden te ondervragen. De enquête is kort en kan tevens op zuidplas.sp.nl worden ingevuld. Afdelingsvoorzitter Serena Rodenburg is duidelijk: “We krijgen wel een infobord en de vervanging van een paar betonplaten toegezegd, maar wat met de rest van het station, de roestplekken, de scheuren, losse tegels en nog meer gaat gebeuren, blijft vaag. Ook willen we duidelijkheid over de veiligheid: er komen veel zware vrachttreinen en hardrijdende intercity’s over het station, stel dat dat misgaat”. De SP is verbaasd over de vaagheid van de beloften van ProRail. In het radio interview met Omroep Zuidplas werden voor de SP te veel slagen om de arm gehouden met betrekking tot wanneer er echt iets gaat gebeuren.

De kaarten kunnen op het station worden ingeleverd in een doos die overdag wordt opgehangen, maar ook op de adressen Narcisveld 77, Penningkruid 2, Merwede 80 of Vikingrade 22. Bovendien zal de SP op zaterdag in het winkelcentrum de Reigerhof te vinden zijn tussen 11 en 14 uur. De SP heeft een eigen facebookpagina gemaakt over het station:  https://www.facebook.com/stationNadIJ/

Graag een openbare wc op het station!!! Dat zou super zijn