ROOD Zuidplas opgetogen over uitslagen in Zuidplas

31 maart 2017

ROOD Zuidplas opgetogen over uitslagen in Zuidplas

Foto: SP

ROOD Zuidplas opgetogen over de verkiezingsuitslag in Zuidplas en Waddinxveen. ROOD, de jongeren in de SP, zijn hard actief geweest in de campagne. Er is geen zetelwinst op landelijk niveau weliswaar, maar toch een stijging in eigen gemeenten. Niet alleen haalde de partij meer stemmen, ook wist ROOD nieuwe jongeren aan te trekken.

SP Zuidplas behaalde in 2012 5,7% van de stemmen, dit jaar was dat 6.2%. " 1644 mensen in gemeente Zuidplas hebben op ons gestemd dit jaar, in 2012 waren dat er 1358. In tegenstelling tot in het land zit de SP in Zuidplas in de lift" zegt Serena van ROOD Zuidplas. "Het is leuk en motiverend om te zien dat ons werk iets opgeleverd heeft" vervolgt het Moerkapelse ROOD lid.

Mario Capitein uit Nieuwerkerk vult aan. "Hard werken was het zeker, niet alleen de afgelopen weken. Natuurlijk was ROOD in samenwerking met SP Zuidplas de laatste weken veel te vinden in de winkelcentra en op het station van Nieuwerkerk aan den  IJssel. ROOD was er ook tijdens de kerstmarkt in december 2016. Nu is het een kwestie van vasthouden."

ROOD Zuidplas blijft doorgaan met activiteiten in Zuidplas om zo vooral ook jongeren te betrekken in de politiek.  Mario Capitein vertelt verder over ROOD:  " We laten zien dat we er zijn voor de mensen, niet alleen in campagnetijd, maar het hele jaar door. Het blijft belangrijk dat de politiek met en niet alleen over jongeren praat. ROOD heeft al wat actieplannen voor het komende jaar, maar die houden we nog even stil."

Meer informatie kan men HIER vinden