SP doet superzaterdag voor nationaal zorgfonds in Zuidplas

12 juni 2016

SP doet superzaterdag voor nationaal zorgfonds in Zuidplas

Aankomende zaterdag gaan de SP leden op pad om zoveel mogelijk zorgkranten huis aan huis uit te delen. De partij is al vanaf 1 mei bezig om een nieuw zorgfonds zonder eigen risico te bewerkstelligen. De afdeling Zuidplas doet hier ook aan mee en gaat meerdere dorpen langs. Hierbij zal ook de fractie helpen.

Afdelingsvoorzitter Anne Verzijl :”Elk jaar kennen we een overstapcircus waarbij honderden miljoenen verdampen aan marketing en reclamekosten. Dat mogen wij nu betalen via een enorm eigen risico. Hierdoor wordt je gestraft als je ziek bent! Nederland heeft een van de duurste zorgstelsels van Europa”

De SP wil via deze landelijke campagne geen drempels tot de zorg opwerken, dat de bureaucratie veel minder wordt en dat zorgbestuurders niet meer verdienen dan de minister. De SP in Zuidplas heeft afgelopen week vragen gesteld over de gecontractueerde aanbieders en hun topsalarissen.

Mocht de SP niet langskomen kan de actie ook digitaal gesteund worden via https://nationaalzorgfonds.nl/

Draaiboek

1000 uur Nieuwerkerk, vertrek vanaf Reigerhof
1200 uur Moordrecht, vertrek vanaf Smidse
1400 uur Zevenhuizen, vertrek vanaf Dorpsstraat

Reacties

Sociaal goed als gezondheid voor iedereen toegankelijk ! Dat wil ik graag. Tevens vertegenwoordig ik hiermee al die mensen op leeftijd die geen computer hebben . Zet ook een telefoonnummer in de krant , zodat ook de mensen om wie het vooral gaat kunnen reageren en ook het gevoel krijgen dat zij mee kunnen doen de wereld te verbeteren. "Telefonische handtekeningen " ,een idee om zoiets van de grond te krijgen als een sociaal zorgsysteem ?

Uw reactie en uw idee is doorgstuurd naar de makers van de krant.