SP MELDPUNT ‘HUUR TE DUUR’

22 oktober 2015

SP MELDPUNT ‘HUUR TE DUUR’

Foto: SP

In twee jaar tijd zijn de huurprijzen met ruim 9 procent gemiddeld gestegen. ‘Dit is een rechtstreeks gevolg van het kabinetsbeleid,’ stelt SP-Kamerlid Sadet Karabulut. ‘Ik hoor steeds vaker dat mensen hun huur niet meer kunnen betalen. Het kabinet weigert deze geluiden serieus te nemen. wij willen  samen met huurders van wie de huur te duur is, knokken voor betaalbaar wonen voor iedereen in de regio Zuidplas & Waddinxveen Daarom openen we vandaag het meldpunt 'Huur te Duur'. "Via dit meldpunt kunnen huurders hun ervaringen delen. Met de antwoorden kunnen we de minister de dramatische gevolgen van zijn beleid laten zien. Daarom roep ik alle huurders op om met hun verhalen te komen." zegt Roy Korbijn (Afdelingsvoorzitter SP Zuidplas/Waddinxveen) Dit meldpunt loopt tot 1 maart 2016

Enquete is te vinden op https://zuidplas.sp.nl/form/huur-te-duur#overlay-context=

Reacties

Met AOW en een klein pensioen en NET te veel inkomen om huurtoeslag te ontvangen, vindt ik een huurprijs van €.678,00 per maand niet meer sociaal.