SP Zuidplas steunt Politie in CAO strijd

7 september 2015

SP Zuidplas steunt Politie in CAO strijd

Foto: Rob Belterman

Op de politiepost van Zuidplas/Waddinxveen werd blij verrast gereageerd op de fraaie slagroomtaart die fractievoorzitter Jan Baas en afdelingsvoorzitter Roy Korbijn namens SP Zuidplas op een ludieke manier kwamen aanbieden afgelopen maandag. Als tijdstip werd bewust gekozen voor de maandag briefing zodat zoveel mogelijk agenten konden genieten van gebak bij de koffie.

Bij de SP in Zuidplas besloot men dat het tijd werd om de politie te steunen in hun acties voor een behoorlijke CAO. Al vier jaar zit er geen loonsverhoging in voor de politiemensen. De werkgever wil ook de vrije weekenden beperken en secundaire arbeidsvoorwaarden afbouwen. Wat de SP vooral zorgen baart is de pensioenleeftijd die naar 67 is gegaan. Dat kan je niet van een politieagent vragen daarvoor is het werk te zwaar. "Er moet meer waardering komen voor de politie, zonder politie is er geen veiligheid, en hulp als het echt nodig is. De politie is nodig voor iedereen wat een veilig gevoel wilt iedereen! dat moet dit kabinet toch wel weten?" aldus Roy Korbijn. Een loonsverhoging waar het kabinet nu mee zwaait is voor een fors deel een sigaar uit eigen doos omdat het wordt gehaald uit de pensioenen. Dat is korte termijn politiek waar later de rekening voor wordt gepresenteerd.

Foto: Rob Belterman

De lokale politie is er voor iedereen in Zuidplas en Waddinxveen en staan garant voor onze inwoners, dat is niet goed, dat is super! En wij zijn super trots op onze mannen en vrouwen die er maar elke keer weer staan. “ deze taart is een hart onder de riem voor onze lokale agenten in deze bezuinigingsdirft. De politie verdiend waardering en een goede CAO is daar een voorbeeld van. "Wij steunen als lokale partij de politie ook daarin graag en wij zullen er altijd voor hun zijn, net zoals zij voor ons” laat fractievoorzitter Jan Baas weten. Het lijkt ons een zware maar dankbare taak en de agenten doen top werk. De taart is op dit moment vooral bedoeld als steuntje in de rug voor de politie in de strijd voor eerlijke en verstandige arbeidsvoorwaarden. Want dat verdienen ze!”besluiten de twee SP bestuurders.