SP in Opkomst binnen Waddinxveen

8 september 2015

SP in Opkomst binnen Waddinxveen

Dat de SP bekend is binnen verschillende gemeenten in Zuid Holland is geen nieuws. Wel nieuws is dat de SP leden in Waddinxveen bezig zijn om een nieuwe SP afdeling binnen de gemeente Waddinxveen op te
zetten. Afgelopen maandag 7 september hebben zij een eerste officiële bijeenkomst gehad en zijn meteen goed op weg om een SP werkgroep te starten.

Waddinxveen is een gemeente met bijna 25.780 inwoners en dat is ook de SP niet ontgaan. Een gemeente van deze maat heeft een hele eigen problematiek dan de omliggende gemeenten en dat willen wij als SP uiteraard ook oppakken. Daarom willen wij dat er in Waddinxveen een werkgroep komt die spoedig een afdeling in oprichting zal worden.

Binnen de gemeente Waddinxveen speelt er veel bij inwoners, een kapotte brug, onveilige wegen, bezorgde ondernemers en zo nog veel meer. De SP wil samen met de inwoners van Waddinxveen de politiek in. Dat zien leden van de SP Waddinxveen nog niet en dat is jammer. Medio 2014 zijn de SP leden in Waddinxveen onder de vleugels van SP Zuidplas gekomen omdat er in Waddinxveen nog geen afdeling van de SP was. Doelstelling is om zo snel mogelijk een eigen afdeling op te richten. Door veel veranderingen in Zuidplas was het er tot nu toe nog niet van gekomen. "Wat mooi om te zien was is dat er meteen doorgepakt wordt door de leden.

Waddinxveen heeft wel wat SP geluid nodig binnen de huidige lokale politiek en het is goed dat onze leden hier wat voor de lokale inwoners gaan doen waar nodig. Waddinxveen is een mooie gemeente met veel historie en de SP hoort hier dan ook gewoon thuis. Er is genoeg om over te praten maar we gaan vooral doen!” Aldus Roy Korbijn (afdelingsvoorzitter SP Zuidplas) 18 september staat de lokale SP op de markt van waddinxveen van 10 tot 12 uur en 5 oktober heeft de SP al een nieuwe bijeenkomst gepland voor haar leden. We zijn dus op komst!