Bas Stalpers nieuwe voorzitter SP Zuidplas

12 oktober 2014

Bas Stalpers nieuwe voorzitter SP Zuidplas

De leden van de SP afdeling Zuidplas hebben Bas Stalpers verkozen tot afdelingsvoorzitter. Stalpers (27) volgt daarmee Lydia Reicher op die na 4 jaar met hart en ziel leiding gegeven te hebben aan de afdeling, een stap rustiger aan gaat doen. Naast de nieuwe voorzitter verkozen de leden Anne Verzijl als organisatie secretaris en werden Theo de Vette, Rob Belterman en Adri Woudstra benoemd als bestuurslid. Het bestuur wordt gecompleteerd door Jan Baas die als fractievoorzitter ook lid van het bestuur is.

Naast de verkiezing van het bestuur heeft de afdeling ook gekeken naar de koers van de partij en met name naar het uitbreiden van het werk op straat : "daar waar in het verleden vooral de SP op straat was te vinden, zien we nu de andere partijen tussen de mensen verschijnen. Een verrijking van de lokale politiek. Om het onze kracht te laten blijven, moeten wij dit ook blijven doen en verder uitbreiden" aldus Stalpers.

De leden hebben ook het eerste concept van het provinciale verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst besproken. Hierbij ging het vooral over de invloed van de provincie in Zuidplas en Waddinxveen. Op het gebied van ruimtelijke ordening en vervoer is deze invloed groot. Op 1 november besluiten de afgevaardigden van de afdeling samen met alle andere Zuid-Hollandse afdelingen over het programma en de kandidatenlijst.