SP Waddinxveen komt onder de vleugels van SP Zuidplas

15 juli 2014

SP Waddinxveen komt onder de vleugels van SP Zuidplas

In samenspraak met de SP regiovertegenwoordiger is besloten om de SP leden uit Waddinxveen per september 2014 onder te brengen bij de afdeling Zuidplas. Reden voor dit besluit is dat de afdeling Zuidplas op volle sterkte is en een bijdrage wil leveren aan het versterken van de SP in Waddinxveen. De Krimpenerwaard blijft bij de afdeling Gouda.  In juni heeft er een gesprek plaatsgevonden met Rob Hoek  (lid Waddinxveen), Bas Stalpers en Lydia Reicher (Voorzitter SP Zuidplas) en Boris Stil (Voorzitter Gouda) om te zorgen voor een goede overdracht.

Tijdens deze overdracht is de hoop uit gesproken om in Waddinxveen hetzelfde voor elkaar te krijgen als er in de afdeling  Zuidplas 7 jaar geleden gedaan is, namelijk het opzetten van een zelfstandige afdeling. Dit zal gedaan worden door de leden in Waddinxveen actief te benaderen en te vragen mee te doen. Dit alles met doel om eerst een goede werkgroep op te richten die dan hopelijk in de nabije toekomst kan groeien tot een zelfstandige afdeling.  Om dit voor elkaar te krijgen zal de afdeling uit Zuidplas zijn kennis en ervaringen  gaan delen en het enthousiasme gaan overbrengen.

“In 2006 werd ik benaderd in Zuidplas om mee te denken over het opzetten van een SP afdeling binnen de gemeente. We werden toen een werkgroep onder de vleugels van de afdeling Rotterdam. Dankzij hun steun hebben wij kunnen groeien tot waar we nu zijn.” Zo haalt Bas Stalpers zijn herinneringen op. “En nu wij een goed draaiende afdeling zijn met 3 raadsleden en een wethouder  hoop we dezelfde inspiratie te kunnen geven aan de leden in Waddinxveen, om daar ook tot een volledige afdeling te komen en de SP nog sterker te krijgen in de regio.”

Voor de leden zal er in eerste instantie geen grote verandering zijn, enkel zullen er nu bij de ledenvergaderingen ook leden uit Waddinxveen zijn. Zo hopen we samen het grote doel te bereiken: De afdeling SP Waddinxveen!