Dennis Nell: ‘Met alleen hard roepen verander je niks!’

14 maart 2014

Dennis Nell: ‘Met alleen hard roepen verander je niks!’

In de aanloop naar de verkiezingen willen we je graag kennis laten maken met onze kandidaten. In de komende weken zullen we hen via social media daarom verder gaan introduceren. Wat drijft de persoon achter het nummer op de lijst en wat zijn zijn/haar doelen?

Vandaag is het de beurt aan de Benjamin van de lijst, die we op nummer 7 terug vinden. Met zijn 23 jaar is dit Dennis Nell, naast kandidaat ook actief lid van de kerngroep van SP Zuidplas.

Dennis mag dan wel de jongste op de lijst zijn de stilste is hij zeker niet! In gesprek op straat of tijdens vergaderingen heeft hij tussen al het ‘oude’ geweld zijn woordje altijd wel klaar. Vooral op de veel gestelde vraag naar zijn leeftijd. Want 23 jaar is zo jong om de politiek in te gaan volgens veelmensen. Deze opmerking snapt hij alleen niet zo goed, want politiek is iets voor jong en oud en raakt ook jong en oud. Dus waarom zouden jongeren niet mee willen praten? En ondanks dat het lijkt dat jongeren steeds minder met politiek te maken willen hebben, hoopt Dennis hen nu toch een stem te geven.

Dat hij deze instelling heeft, komt niet zomaar uit de lucht vallen. Dennis ergerde zich altijd al aan de vele mensen die alles beter wisten en overal wel iets over te roepen hadden. Met alleen roepen verander je namelijk niets. Zijn instelling van ‘niet lullen maar poetsen’ dreef hem dan ook al snel naar de politieke partijen toe en zo begon de zoektocht naar de partij die het dichts bij hem stond. Al snel kwam Dennis erachter dat dat niet anders dan de SP kon worden. Een open, sociale partij die er niet voor terugdeinst om problemen aan te pakken. Daarnaast was het ook zeker belangrijk dat het een partij is die doet, en niet alleen praat. De zichtbaarheid op de straat was het laatste duwtje over de streep om zich aan te sluiten.

Gezien de zwakte voor het credo:’geen woorden maar daden’ , is het geen verrassing als Dennis zijn politieke voorbeelden noemt. Enerzijds noemt hij direct Jan Marijnissen maar Nelson Mandela volgt al snel. 2 mannen die qua faam nog ver van elkaar liggen maar toch ook overeenkomsten vertonen. Beide charismatische leiders, die goed spreken en niet te beroerd zijn de handen uit de mouwen te steken. Iets wat Dennis zeker ook heeft.

Ondanks dat Dennis voorspelt dat de SP 2 tot 3 zetels gaat halen op 19 maart, hoopt hij natuurlijk dat hij zelf ook aan de bak mag in de raad. Want als dat gebeurt, kan hij zich eindelijk mengen op de punten waar hij zich toch wat aan ergert. Onder andere op het gebied van groenonderhoud kan er veel beter in zijn ogen, maar eerlijk is eerlijk, dit is dan ook wel zijn werkgebied. Als Dennis zo rond keek de afgelopen jaren zag hij veel ondeskundigheid in het groenbeheer en werd er onnodig veel geld over de balk gesmeten. Dit kan veel gerichter en veel beter. Met minder geld is er in sommige situaties meer rendement te behalen, aldus Dennis.

Maar de jongeren zal hij natuurlijk ook niet vergeten, want waar die nu nog weggejaagd worden uit de gemeente doordat er niets te doen is en er geen huisvesting is, hoopt hij hier toch verandering in te brengen en ze te behouden. Zo moet er in nieuwbouwprojecten een inhaalslag gemaakt gaan worden op het gebied van betaalbare starterswoningen en jongeren moeten meer kans krijgen om leuke initiatieven te ontplooien. Dit alles om de gemeente jong en leefbaar te houden, aldus Dennis.

Ook bij Dennis was de vraag om een goede afsluiter geen lastige en zeker ook geen onverwachte na het voorgaande stuk. Het laatste woord is aan Dennis: ‘Alleen maar klagen en roepen helpt niet, maar door te gaan stemmen kan je al een verschil maken.Ga dus zeker stemmen 19 maart! Stem voor een 100% sociale Zuidplas, stem SP.’