Weer vragen over afvalbeleid

26 november 2013

Weer vragen over afvalbeleid

De SP in Zuidplas heeft wederom vragen gesteld over het afvalbeleid in Zuidplas. De partij heeft de afgelopen maanden nogal wat meldingen gehad en heeft deze nu gebundeld in 20 vragen. De partij is nog steeds verbaasd dat  niet alle containers zijn geplaatst en er nogal veel "rare" besluiten lijken te zijn genomen.

SP raadslid André Muller is wederom erg teleurgesteld over de informatie die de raad krijgt en nog meer hoe slecht soms naar de burger antwoorden worden gestuurd. "Het is toaal niet duidelijk wat nu de status is, in hoeverre men nu is met het project en of er meerkosten zijn" legt Muller uit.

De fractie heeft ook een hoop praktische vragen van  burgers vertaald naar vragen. "ik las dat als je eigen container vol is dat dit niet wordt aangegeven en je soms een euro kwijt bent. Ook blijkt het dat je dus niet naar een buurcontainer mag. Wat een paarse krokodil dit afvalbeleid" schetst Muller de situatie.

De SP in Zuidplas is geen tegenstander van Diftar waarbij de vervuiler betaald maar hekelt de knulligheid waarmee dit beleid wordt ingevoerd.