SP Leden stellen kieslijst vast

11 november 2013

SP Leden stellen kieslijst vast

De leden van de SP in Zuidplas hebben afgelopen zaterdag op de ledenvergadering huidig raadslid André Muller unaniem als lijsttrekker aangewezen. Jan Baas, Adri Woudstra, Bas Stalpers volgen hem op de lijst. De SP zet in 2014 in op minstens 3 raadszetels om zo meer kleur te brengen in de politiek. Naast de kieslijst werd er volop discussie gevoerd over het verkiezingsprogramma en deze werd na diverse amendementen aangenomen.

“We hebben een lijst gemaakt waarbij we zorgen voor een goede fractie én een sterke afdeling. Dit laatste omdat we ook buiten de raad actief blijven. We hebben wat minder gekeken naar man of vrouw, achtergrond of dorp van herkomst.” legt afdelingsvoorzitter Lydia Reicher uit. Zelfs staat ze wat later dan vorige keer,op plaats 6 om zo de afdeling te kunnen blijven leiden.

Kersverse lijsttrekker Muller keek in zijn slotwoord terug op de afgelopen periode waarin hij de poltieke arena vooral grijs vond. Hij riep de leden op in Zuidplas vooral uit te gaan van eigen kracht: “We moeten overtuigen en laten zien dat de SP het enige echt linkse alternatief is in Zuidplas en dat we met een rood voorjaar Zuidplas kleur gaan geven!” aldus Muller

Het bestuur gaat nu de amendementen verwerken en het programma publiceren. Belangrijkste SPeerpunten zijn zorg, voorzieningen, OV en duurzaamheid.

De complete lijst

1 André Muller