Zorgdebat over Moerdregt met SP kamerlid Renske Leijten

16 september 2013

Zorgdebat over Moerdregt met SP kamerlid Renske Leijten

De SP in Zuidplas organiseert aankomende vrijdag een zorgdebat met bewoners van Moerdregt, personeel en inwoners van Moordrecht. De sluiting van het zorgcentrum heeft veel zorgen opgeroepen bij veel mensen. Daarnaast lijkt dit op een voorbode van meer sluitingen in de toekomst. SP Tweede Kamerlid Renske Leijten zal daarom in debat gaan in dit onderwerp in Brasserij Florijn (voorheen Ons Dorp) aan de Kerklaan 10 in Moordrecht. De avond start om 20:00 uur.  Naast het debat zal er ook een discussie zijn met lokale politici over de toekomst van de zorg in Zuidplas waarvoor alle partijen inmiddels zijn uitgenodigd.

“De sluiting van Moerdregt ging ons te ver, zonder dat er een besluit is van Tweede Kamer lijkt zorgpartners al te kiezen voor de makkelijkste oplossing” aldus Jan Baas, bestuurslid van de SP. “Straks moeten inwoners gedwongen verhuizen naar Gouda of elders terwijl zij het daar prima naar hun zin hebben” vult Lydia Reicher hem aan.  De SP hoopt het tij nog te keren en ook andere partijen zoals de PvdA willen het behoud van Moerdregt.

Ook heeft de SP andere partijen uit de gemeenteraad gevraagd om mee te doen in een stellingendebat over de zorg in de toekomst in de gemeente Zuidplas.