JONGERENENQUETE SP GESTART

29 juli 2013

JONGERENENQUETE SP GESTART

De afdeling van de SP in Zuidplas is gestart met een nieuwe jongerenenquete. Net als in 2009 wil de partij kijken hoe het nu met de jongeren staat, wat hun bezig houdt en wat voor hun belangrijk is. Uit de enquete van 2009 kwam toen veel informatie die de partij de afgelopen vier jaar gebruikt heeft voor standpunten in de gemeenteraad en ook voor hun programma. De SP wil wel breder inzetten en wil ook via de kerken en verenigingen jongeren uitnodigen.

“Er zijn veel jongeren in Zuidplas en vaak horen we alleen wat van ze als er overlast is. Net als vier jaar geleden willen we weten wat er speelt onder de jongens en meisjes. Vorige keer was het vooral Nieuwerkerk, nu gaan we ook in alle andere dorpen aan de slag. De ruim honderd reacties vorige keer gaven ons een goed inzicht in hoe jongeren denken” legt afdelingsvoorzitter Lydia Reicher uit.

De SP gaat niet alleen langs hangjongeren maar hoopt ook op reacties vanuit jongeren die bijvoorbeeld niet hangen op straat maar actief zijn in verenigingen of in de kerk. “We willen een totaal beeld krijgen en dat krijg je door iedereen te betrekken. Ik praat graag met jongeren en niet over jongeren zonder dat ik ze zelf gesproken heb. Voorbeeld is de handhaving naar jongeren, hoe denken zij er over” spreekt André Muller uit ervaring.

Een van de vragen is overigens ook wat jongeren als eerste zouden doen als ze een dag burgemeester Kats zijn. “vorige keer kwamen daar veel leuke reacties op dus we zijn benieuwd waar men nu mee komt!” aldus Lydia Reicher. De enquete zal mondeling worden afgenomen maar kan ook worden ingevuld op zuidplas.sp.nl.  Op deze site staat ook het resultaat van de enquete in 2009.

klik hier voor de enquete in te vullen.