SP verbaasd over besluit festivals naast Oud Verlaat

6 juni 2013

SP verbaasd over besluit festivals naast Oud Verlaat

De SP in Zuidplas is verbaasd dat de deelgemeente Rotterdam Alexander, zonder overleg met de gemeente Zuidplas en inwoners van Oud Verlaat, besloten heeft om een festivalterrein voor duizenden bezoekers op de gemeentegrens aan te wijzen. De fractie heeft deze vragen op de agenda van de raad van 11 juni gezet omdat de partij dit wel heel vreemd vindt. Ook wil de partij weten welke middelen de gemeente nu heeft tegen dit besluit.

"Voor mij was het een totale verrassing en kreeg van de belangenvereniging een mailtje door dat dit besluit is genomen. Het is dan ook jammer dat Rotterdam niet met bewoners en ook niet vermoedelijk met de gemeente Zuidplas heeft gesproken" laat SP raadslid André Muller weten. De SP roept dan ook het college op om bezwaar te maken. De partij maakt zich overigens niet alleen zorgen over geluidsoverlast, ook is het gebied er niet echt op ontworpen en wat als aan de andere kant van het terrein iets gebeurd, kan de veiligheidsregio Hollands Midden het dan nog aan?