SP Zuidplas stelt weer vragen over afvalbeleid

5 april 2013

SP Zuidplas stelt weer vragen over afvalbeleid

De SP in Zuidplas heeft weer eens schriftelijke vragen gesteld over de uitvoering van het nieuwe afvalbeleid. Dit is niet de eerste keer dat de partij hierover de wethouder aan de tand voelt. "Per 1 januari moest iedereen een goede afvalpas en grof vuil mocht nog maar 12 keer per jaar en anders bijbetalen. "Als je de eerste twee maanden van dit jaar al het systeem niet draaiend krijgt kost dat weer geld, ik wil graag uitleg" aldus André Muller. De partij wil nu precies weten wat er mis is en wie er verantwoordelijk voor is.

Ook de communicatie is een doorn in het oog van de partij : in de commissie is beloofd, na vragen van SP commissielid Reicher, door de wethouder dat iedereen zijn oude blauwe zakken mag inleveren bij de gemeente maar inwoners krijgen steeds een ander verhaal. De SP wil weten of deze belofte nog staat of dat dit nu anders is. De partij wil ook dat dit dan gecommuniceerd gaat worden aan de inwoners. Ook een belofte van de wethouder aan D66 dat aanleveren van reclycle materialen zoals papier en plastic geen tik zou kosten lijkt niet waar gemaakt te kunnen worden.

SP raadslid André Muller vroeg al eerder of de wethouder nog het dossier van invoering van het nieuwe afvalbeleid nog in de hand had "Lacherig werd er naar de raad gewezen maar met deze onduidelijkheden lijkt het me echt beter dat de PvdA wethouder Hazelebach dit dossier overdraagt aan een collega want weer zoveel verwarring kan je als gemeente niet verkopen naar je burger".