SP Zuidplas leden gaan besluiten over deelname 2014

6 maart 2013

SP Zuidplas leden gaan besluiten over deelname 2014

Op zaterdag 16 maart gaan de leden van de SP Zuidplas een besluit nemen over deelname aan de gemeenteraadsverkiezingen in de gemeente Zuidplas in 2014. Dit is de eerste stap om zo de voorbereidingen te gaan treffen, een jaar voor verkiezingen. Mochten de leden instemmen met deelname zal het bestuur ook voorstellen ter stemming inbrengen over beoogd lijsttrekkerschap, de politieke speerpunten en kandidatencommissie. De vergadering is in de Batavier in Nieuwerkerk aan den IJssel om 13:00 uur.

“Als de leden instemmen gaan we aan de slag om een goede lijst neer te zetten, een goed programma neer te zetten met realistische punten en ondertussen ook de campagne te gaan bedenken. In november gaan de leden alles definitief vaststellen dus hebben we ruim 7 maanden om hard aan de slag te gaan” legt Lydia Reicher uit. Reicher zal als afdelingsvoorzitter veel moeten coördineren. Hierbij krijgt ze steun van het bestuur en wordt er een kandidatencommissie ingesteld.

Huidig fractievoorzitter André Muller heeft zich kandidaat gesteld voor rol van lijsttrekker en het bestuur zal aan de leden ook voorstellen om Muller aan te stellen als beoogd lijsttrekker en zo samen met de kandidatencommissie een team te bouwen. Uiteindelijk wordt de lijst definitief pas vastgesteld in november. “ik ga zelf ook bezighouden met het programma ook, in 2009 hadden we een mooi programma maar na ruim drie jaar gemeenteraad weten we nu dat sommige dingen anders zijn. Die ervaring wil ik met de leden gaan gebruiken om een goed programma vast te kunnen stellen” aldus Muller.

Lydia Reicher heeft aangegeven dat ze vooral bestuurlijk de kar wil gaan trekken en dus niet op een snel verkiesbare plek meer zal komen. Reicher stond nummer 2 op de vorige lijst. “Binnen de SP is er genoeg te doen, werk voor ons houdt niet op bij een fractie maar ook op straat moet men ons regelmatig vinden zoals bij de tomatometer of door af en toe gewoon in de buurt aan te bellen. Dat wil ik graag zo houden en de aankomende jaren ook talenten verder gaan schouten vanuit de leden”. Sinds haar verkiezing tot afdelingsvoorzitter in 2010 heeft de SP in Zuidplas qua leden en actief kader een grote groei doorgemaakt.