SP leden kiezen voor deelname in 2014

17 maart 2013

SP leden kiezen voor deelname in 2014

De leden van de SP hebben unaniem gekozen voor deelname aan de gemeenteraadsverkiezingen in 2014. De leden zijn ervan overtuigd dat de partij aan alle criteria heeft voldaan die gesteld worden en kijken ook tevreden terug naar de afgelopen periode. Mede daarom werd André Muller verkozen tot beoogd lijsttrekker. Daarnaast is er een kandidatencommissie ingesteld voor de rest van de lijst. Aan het einde van de vergadering zijn bovendien de speerpunten voor het programma vastgesteld.

“De leden kwamen snel tot het besluit om weer deel te nemen. Wel hebben we de aanbeveling overgenomen er voor te zorgen dat er ook na de verkiezingen een goed bestuur overblijft. De leden gaan er vanuit dat we minimaal 3 zetels gaan halen in 2014 en dat vertrouwen nemen we ook mee naar de kandidatencommissie” aldus Lydia Reicher, afdelingsvoorzitter van de SP Zuidplas.

De leden waren ook unaniem met het aanwijzen van André Muller als beoogd lijsttrekker. Muller (42) is nu enig raadslid en leidt de fractie met diverse fractieadviseurs. Hij had zich al bij het bestuur kandidaat gesteld voor een volgende periode. “Ik ben blij dat de SP leden mij weer het vertrouwen hebben gegeven. Ik ga me de aankomende tijd goed op het programma richten. Samen met Jan Baas ga ik met workshops met leden en andere organisaties input vragen aan onze leden. We hadden in 2009 een goed programma maar de kennis en situatie van nu vragen om een ander, nog beter programma” laat Muller weten.