Tomatometeraktie SP Zuidplas: 86% ondervraagden vindt dat Vestia moet stoppen met de uitverkoop van huurwoningen!

23 januari 2013

Zaterdag 19 januari organiseerde de SP afdeling Zuidplas een Tomatometer-enquête bij winkelcentrum De Reigerhof in Nieuwerkerk. De stelling was "Vestia moet stoppen met de uitverkoop van huurwoningen!".
Vestia moet stoppen met de uitverkoop van huurwoningen!

Uit de reacties is het volgende gebleken:

Verkoop van huurwoningen leidt tot nog minder sociale woningen, terwijl er al een groot tekort is aan betaalbare, goede huurwoningen. De wachttijden dreigen dan nog langer te worden.

Uit recent onderzoek van WoningNet in opdracht van Woningbouwcorporatie Woonpartners Midden-Holland, blijkt dat in onze regio zo'n 12.000 huishoudens op zoek zijn naar een huurwoning. Dat betekent een tekort van ongeveer 5.400 huurwoningen. Desondanks bedacht Vestia het om huurwoningen te koop aan te bieden.

Hoe minder er te verdelen valt, hoe langer de rijen, des te meer regels, des te meer bureaucratie. Van jarenlang wanbeleid en zakkenvullende directeuren dreigen huurders en woningzoekenden het slachtoffer te worden.

Volgens een van de ondervraagden echter zou Vestia door verkoop van huurwoningen starters een kans geven om een woning te kopen.

86% van de ondervraagden in Nieuwerkerk kan dan ook onderschrijven:
Vestia moet stoppen met de uitverkoop van huurwoningen!