D66 "leent" vragen en onderzoek SP voor perspectievennota

28 juni 2012

D66 "leent" vragen en onderzoek SP voor perspectievennota

Reclamebord in de Zuidplas, foto Rene Mullenders
Tijdens de behandeling van de voorjaars- en perspectievennota bleek D66 wat ideeën van de SP geleend te hebben. Voor onze partij fijn om te weten dat de democraten ons vaker steunen dan we dachten en we aankomend jaar ook vaker hun steun vooraf gaan vragen. De SP is vooral verbaasd dat een motie gelijkstrekkend was aan eerder door de SP gestelde vragen over reclameborden. In de antwoorden stond overigens al de belofte dat dit uitgevoerd zou gaan worden dus was de motie ook nog eens overbodig.

Uiteraard steunde we wel de motie. Hier kunt u de motie lezen en hier kunt u de antwoorden op onze schriftelijke vragen lezen. D66 verklaarde dat ze onze vragen niet gelezen hebben (die ook uitgebreid in de media, op Omroep Zuidplas en op fora in het nieuws was) maar dan wel knap om zo'n gelijkluidende motie te maken.

Als andere perspectieven toonde D66 ook de boslocatie (waar de SP veel vragen over de asbest heeft gesteld) en de leegstand van bedrijfsterreinen waar de partij eerder niet over hoorde alhoewel de SP samen met GBZ een leegstandsrapport had opgesteld. “Uiteraard hebben wij geen patent op onderwerpen maar met de motie had het de partij gesierd om vooraf het voor te stellen en samen in te dienen. Nu was het meer een buhnemotie geworden en dat is niet iets wat bij D66 Zuidplas hoort” aldus SP raadslid André Muller.