Vijf dagen geen douche ondanks belofte is onfris!

30 november 2011

Vijf dagen geen douche ondanks belofte is onfris!

De SP in de Zuidplas wil dat wethouder Bosman snel maatregelen neemt tegen de wantoestanden in de Ambonwijk in Moordrecht. Hier kunnen bewoners al 5 dagen niet douchen vanwege het wegwerken van het achterstallig onderhoud in de wijk. Er is geen vervanging zoals een mobiele douche of douchemogelijkheid in het wijkcentrum. Dit was echter wel beloofd. Dit is de belangrijkste, maar zeker niet de enige klacht.De SP is geschokt.

“Als je iets belooft, wek je verwachtingen en moet je de belofte voor een douchemogelijkheid wel nakomen. Dan is vijf dagen zonder douche veel te lang! Daar moet de wethouder zo snel mogelijk iets aan doen. Dit is onmenselijk” laat SP raadslid André Muller weten na een bezoek aan de wijk.

Naast het gebrek aan vervangende douchemogelijkheden kwamen er nog legio klachten binnen. De bewoners gaan deze nu bundelen in de hoop dat er snel verbetering in het project komt. André Muller : “Een mevrouw vertelde dat ze geen nieuwe tegels kreeg, tegen eigen bijdrage, omdat haar WC pot niet wordt vervangen. Ook een speciale kraan die in het verleden gemonteerd was vanwege een handicap, wordt niet door eenzelfde kraan vervangen of teruggeplaatst maar moet mevrouw zelf betalen. Zo hoort de gemeente niet om te gaan met haar inwoners!”

De SP zal het proces van de renovatie scherp blijven volgen en de wethouder aansporen om de renovatie zo goed mogelijk te laten verlopen!