SP: Kom in Zuidplas niet aan de Bieb!

7 oktober 2011

SP: Kom in Zuidplas niet aan de Bieb!

De afgelopen weken zijn er op diverse plaatsen peilingen van de SP geweest over het thema “OZB gelijk houden of een vestiging van de Bieb sluiten?”. De SP heeft de peilingen uitgevoerd met hun “tomatometer” naar aanleiding van een uitspraak van VVD- fractievoorzitter Jan Hordijk tegen Omroep Zuidplas. Uiteindelijk bleek slechts 18% van de inwoners van de Zuidplas-gemeenten de stelling “OZB gelijk houden” te ondersteunen en wilde 82% procent liever een tientje meer betalen als zo een vestiging van de bieb open kan blijven.

“Opvallend is dat in Nieuwerkerk 22% van de inwoners liever een vestiging van de bieb sloot, terwijl in Zevenhuizen nog niet 10% dat wilde. Hiermee zie je dat een kleine kern dus bang is voor verder verlies van voorzieningen en we zijn als SP blij dat zo’n grote meerderheid ons pleidooi voor behoud van de bieb onderstreept, ook al moet men er extra voor betalen” aldus SP voorzitter Lydia Reicher.

“De plannen om te besparen op huisvesting van de bieb zullen we nog verder moeten gaan bekijken,maar als dit goedkoper kan zonder veel verlies van kwaliteit is dat uiteraard wel bespreekbaar.Omwille van een verkiezingsbelofte van de VVD zomaar in een kern een vestiging te sluiten gaat ons echt te ver. Daarom is het goed om te zien dat zoveel mensen de bieb steunen in de Zuidplas” aldus SP raadslid André Muller.