SP : Gemeente maakt Dance Parade onmogelijk

12 juni 2011

SP : Gemeente maakt Dance Parade onmogelijk

De SP is verbaasd over de verstrekte vergunning voor de Dance Parade. Volgens deze vergunning mag de stichting VEDJ maar 75 decibel geluid maken, terwijl zware vrachtwagens, die de stoet vormen, al 80dB aan geluid produceren. De SP vreest dat de gemeente kiest voor deze onzinnige bepaling, omdat ze de Dance Parade niet durft te verbieden. De fractie van de SP heeft vragen gesteld die ze in de aankomende commissie BFB beantwoord willen hebben

De partij is er vooral verbaasd over, dat er ineens een geluidsnorm wordt gesteld zonder enig vooroverleg met de organisatie en dat de gestelde eis zo streng is dat deze onuitvoerbaar is. “Hiermee maakt de gemeente de uitvoering van de Dance Parade onmogelijk door absurde regelgeving voor een evenement dat uniek in de Zuidplas is. Al eerder probeerde de gemeente de dance parade te verbieden, maar toen lukte het ook niet. Ik vrees dat dit een nieuwe poging hiertoe is, maar nu door regelgeving ” laat SP fractievoorzitter André Muller weten.

De SP heeft in 2008 ook al succesvol meegewerkt aan het voorkomen van een verbod. Toen was de reden dat er alcohol werd gebruikt. VEDJ heeft toen het gebruik van alcohol en drugs verboden. Rond de danceparade zijn er in al die jaren geen incidenten gemeld en alles verloopt altijd rustig. “Ik blijf verbaasd over de regels nu; een college dat roept dat er minder regels moeten komen en dan de regels uitbreidt komt ongeloofwaardig over. Wat mij betreft gaat VEDJ en de gemeente zo snel mogelijk samen aan de slag om tot een oplossing te komen” aldus André Muller.