SP: geen deelname aan Floriade in tijden van bezuinigingen

12 maart 2011

SP: geen deelname aan Floriade in tijden van bezuinigingen

Na een uitnodiging van de organisatie van de Floriade heeft de SP Zuidplas schriftelijke vragen gesteld over een eventuele deelname aan deze tentoonstelling. Wat de SP betreft doet Zuidplas niet mee. Raadslid Muller wil ook weten waarom er zonder medeweten van de raad nu al begonnen is met de onderzoeken. Ook wil de partij weten hoeveel er tot nu toe is uitgegeven en wat er de aankomende jaren nog uitgegeven gaat worden.

“De Floriade in de regio van Venlo stevent af op ene verlies, ook in Zoetermeer was er geen positief saldo. Daarom moet je je afvragen of je wel een dergelijke tentoonstelling wil gaan organiseren. Eerst moet je een bidbook maken en dat kostte al een paar ton toen de gemeente Dordrecht dit wilde. In tijden dat we moeten gaan bezuinigen moet je dus geen prestigeprojecten zoals deze Floriade uitvoeren” aldus Muller.

Volgens de SP is Boskoop te ver weg van Zuidplas om op gebied van verblijf en toerisme een graantje mee te kunnen pikken. Verder levert het ook de boeren en tuinders van Zuidplas niks op.