Evert Knoester stopt als raadslid SP, Muller volgt op

1 september 2010

Evert Knoester stopt als raadslid SP, Muller volgt op

Evert Knoester heeft per 1 september ontslag genomen als raadslid van Zuidplas. In een brief aan de raad laat Knoester weten dat het revalidatietraject na zijn ziekte traag verloopt en Evert Knoester van mening is dat hij niet kan voldoen aan de minimale kwaliteitseisen die hij aan zich zelf stelt. Na overweging heeft Evert Knoester besloten definitief te stoppen met het raadswerk om zo alle aandacht op zijn herstel te kunnen richten.

“Deze beslissing valt mij zwaar, zeker als het gaat om het mandaat en het vertrouwen dat ik van de SP stemmers voor 4 jaar heb gekregen. Het is echter een onvermijdelijk maar een verstandig besluit” aldus Knoester. Het afdelingsbestuur van de SP Zuidplas heeft alle respect voor de beslissing van Evert.

Andre MullerHet afdelingsbestuur heeft ook gevraagd of André Muller de opengevallen raadszetel wil gaan invullen. Muller was net terug gekeerd bij de SP Zuidplas na een periode waarbij het gezin even hogere prioriteit had. Lydia Reicher, die zelf nummer 2 op de lijst staat, slaat de benoeming over omdat ze zich wil richten op het afdelingsvoorzitterschap. André Muller(40) woont samen in Nieuwerkerk aan den IJssel, heeft 3 kinderen en werkt als ICT consultant. Muller is een van de oprichters van de SP Zuidplas en was tot januari afdelingsvoorzitter. Voordat hij in Nieuwerkerk kwam wonen was hij jarenlang voorzitter en bestuurslid van de SP in Den Haag en heeft ook een periode in het landelijk bestuur gezeten. André Muller is al lid van raadscommissie BFB in Zuidplas en zal op 28 september geïnstalleerd worden als raadslid.