SP Groene Hart Tour met Kamerlid Smits in Zuidplas

5 mei 2010

SP Groene Hart Tour met Kamerlid Smits in Zuidplas

Aankomende vrijdag zal de SP Groene Hart Tour ook in Zuidplas langskomen. Deze tour wordt gehouden onder het motto “Maak het openbaar vervoer goedkoper en bereikbaarder”. Tweede Kamerlid Manja Smits en Provinciale Statenleden Erik Maassen en Harre van der Nat bezoeken samen met de afdeling Zuidplas Nieuwerkerk aan den Ijssel en Moordrecht. Het bezoek start in 10.00 uur bij de Reigerhof in Nieuwerkerk.

Reizen met de OV-chipkaart is ook in Zuid Holland in de meeste gevallen duurder dan reizen met een strippenkaart. Dit blijkt uit reacties en antwoorden op vragen van SP-statenlid Erik Maassen. Verder bevestigen Gedeputeerde Staten (GS) het SP-standpunt dat de chipkaart niet tot hogere kosten voor de gemiddelde reiziger mag leiden. De SP Statenfractie wil nu de komende maanden een meldpunt openen op hun website waar alle reizigers hun klachten over de OV Chipkaart kwijt kunnen.

Ook de afdeling Zuidplas pleit voor een beter en breder openbaar vervoernet. Zo zijn bedrijfs¬terreinen niet bereikbaar met OV in de gemeente en is theater Swanla in de avonduren onbereikbaar per bus. Aankomende vrijdag worden de eerste vragenlijsten aan reizigers en winkelpubliek uitgedeeld.