Hoge noodtour SP stopt ook in Nieuwerkerk

24 mei 2010

Hoge noodtour SP stopt ook in Nieuwerkerk

Aankomende vrijdag zal de “Hoge noodtour” van de Tweede Kamerfractie van de SP ook station Nieuwerkerk aan den IJssel aandoen. Daar zal Tweede Kamerlid Paulus Jansen samen met andere Kamerleden en de afdeling Zuidplas aandacht vragen voor het verdwijnen van het toilet in de stoptrein. De karavaan zal tussen 10.30 en 11.30 uur in Nieuwerkerk zijn.

Het toilet verdwijnt langzaam maar zeker uit alle stoptreinen. Wat de SP en een meerderheid van de Tweede Kamer betreft een onwenselijke situatie. De verzelfstandigde NS trekt zich echter niets aan van de klagende reizigers en de protesterende Kamer. Minister Eurlings staat erbij en kijkt ernaar.

Tijdens het verblijf op station Nieuwerkerk worden er flyers uitgedeeld en zal er met reizigers gesproken worden. Vanaf station Nieuwerkerk is het bijvoorbeeld 1 uur 35 naar Uitgeest, een van de stoptrein bestemmingen. Wel staat de trein stil in Amsterdam maar dan moet je binnen 4 minuten naar het toilet.