SP in gemeenteraad Zuidplas

19 november 2009

SP in gemeenteraad Zuidplas

Met 1 zetel is de SP nu aanwezig in de nieuwe gemeenteraad van de Zuidplas. De SP viste net naast de 2e restzetel maar nu de SP ook in de raad zit kunnen we daar ook het SP geluid laten horen. "We wisten aan de hand van eerdere uitslagen dat de SP een zetel zou kunnen halen in het Wassenaar van het Groene Hart. Het heeft ons ook niet verbaasd dat de VVD, CDA en de SGP de grootste partijen werden. 1 zetel lijkt weinig maar met de christelijke achtergrond van de kernen moeten we hiermee blij zijn" liet lijsttrekker Evert Knoester weten vanuit het ziekenhuis. Knoester is lichamelijk uitgeschakeld maar werd per telefoon op de hoogte gehouden.

Afdelingsvoorzitter André Muller vult hem aan: "Aan ons is nu de taak om te laten zien dat de SP een partij is die niet 100 dagen periode doet maar 1461 dagen de inwoners zal aanspreken. We zijn nu binnen en vandaar uit zullen we de SP verder gaan uitbouwen met onze buitenparlementaire activiteiten gekoppeld aan het raadswerk. Ik ben tevreden dat we nu in de raad zitten, nu dit verder uitbouwen".

De SP heeft een lange campagne gevoerd met veel enthousiasme en inzet. Zowel Muller als Knoester zijn blij met het resultaat : "de campagne was goed en we hebben de mensen laten proeven aan de SP, ze zullen merken dat hun stem op de SP dubbel en dwars waard is!" aldus Knoester.