SP Zuidplas per bakfiets op campagne!

28 september 2009

SP Zuidplas per bakfiets op campagne!

De SP Zuidplas heeft afgelopen zaterdag een SP bakfiets ter beschikking gekregen van de collega’s van de SP in Rotterdam Alexander. Deze bakfiets is ideaal voor de verkiezingen die er aan komen en zal dan ook de aankomende weken vaak in de dorpen te zien.
Campagneleider Jan Baas op de bakfiets

De bak op de ouderwetse fiets is zo ingericht dat alle campagnematerialen makkelijk mee te nemen zijn en kan voor allerlei doeleinden worden gebruikt. “De SP wil dat Zuidplas in de top 5 van de milieuvriendelijkste gemeenten komt, dan moet je als partij ook het voorbeeld nemen en de fiets pakken. Dat is altijd schoner dan een campagne caravan meenemen die door een auto voortgetrokken moet worden” aldus campagneleider Jan Baas. Baas heeft gisteren voor een fotosessie de eerste testrit gereden langs de dijk van Nieuwerkerk naar Moordrecht. “Het is echt een oude bakfiets met handrem en we zijn heel blij dat we deze mogen gebruiken van Rotterdam” laat hij weten.

De SP zal met name bij winkelcentra te zien zijn, ook met de landelijke actie 65 blijft 65 om handtekeningen te verzamelen voor de volkspetitie tegen de verhoging van de AOW leeftijd. “De aankomende weken zullen we ook hieraan aandacht geven want voor ons gaat het toch vooral om de inhoud. Je kunt wel alle gemeenschapsfeestjes, zoals het oogstfeest en de vlootschouw, in de dorpen met campagnemateriaal aflopen maar de vraag is of dat wel de beste plek en de beste tijd is om je politieke standpunten te presenteren” laat voorzitter André Muller weten.