SP groeit verder in Zuidplas

5 juni 2009

SP groeit verder in Zuidplas

De SP groeit verder in de Zuidplas. Deze conclusie kan worden getrokken na de uitslagen van de Europese Verkiezingen van 4 juni. Vooral in Moordrecht en Zevenhuizen-Moerkapelle was de groei goed : 1,1%, In Nieuwerkerk won de SP 0,4%. Moordrecht zat boven het landelijk gemiddelde van de SP. SP voorzitter André Muller en lijsttrekker Evert Knoester trekken echter geen conclusies uit deze uitslag voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen. Ook positief is dat in alle 3 gemeente de opkomst hoger was dan het landelijk gemiddelde.

"Straks met de gemeenteraadsverkiezingen doen er 7 of 8 partijen mee met andere programma's. Ik hoop dat de mensen er voor kiezen om lokaal inhoudelijk te stemmen en vooral ook om op te komen. De gemeente en de partijen zijn hard bezig om deze opkomst zelfs te vergroten" aldus André Muller. Knoester vult Muller aan : "Straks doet Groen Links en de partij voor de Dieren niet mee. Dat maakt aan de linkerkant wel verschil. Ook de PVV lijkt niet mee te gaan doen hier en daar zaten nu veel proteststemmen bij. Of die uiteindelijk bij de SP zullen komen weet ik niet, dat is echt koffiedik kijken".