SP biedt resultaten onderzoek toekomst Gemeentehuis aan

25 juni 2009

SP biedt resultaten onderzoek toekomst Gemeentehuis aan

Burgemeester van der Meer neemt de vellen in ontvangst
De SP afdeling Zuidplas heeft op woendag 24 juni de resultaten van het onderzoek onder de bevolking over de toekomst van het Gemeentehuis aangeboden aan Burgemeester van der Meer van Moordrecht. De SP heeft tweemaal in de Smidse onderzoek gedaan naar de mening van de Moordrechtse bevolking over de toekomst van het Gemeentehuis.

De vellen worden bekeken door de burgemeester
De SP kreeg veel bijval voor het idee om er een dorpshuis van te maken. Daarnaast viel het op dat ook een aantal Moordrechtenaren vroegen om een hospice. “Die wens gaan we zeker meenemen als we straks in de gemeenteraad komen. Vooral de steun voor ons idee om er een dorpshuis van te maken en het niet te verkopen deed ons goed. Het geeft ons, maar ook de zittende politiek een nieuw inzicht: Het dorp wil het raadhuis niet kwijt” aldus initiatiefnemer en lijsttrekker Evert Knoester.

Discussie over de onderwerpen

De SP heeft het onderzoek uitgewerkt en de vellen met ideeën zullen overhandigd worden aan de gemeenteraad en college van burgemeester en wethouders. Burgemeester van der Meer nam de vellen aan die de inwoners hadden beschreven. De gemeenteraad heeft krijgt ook het uittreksel. De burgemeester heeft beloofd dat deze informatie in juli wordt meegenomen in de vergadering over dit onderwerp. De SP denkt dat dit onderzoek de de partijen in de gemeenteraad een ander inzicht gaat geven. “De VVD kan nu zich niet meer verbergen achter de gewenste verkoop, tenzij ze bijna de gehele bevolking wil schofferen. Dit soort onderzoeken zijn simpel uit te voeren met lage kosten en geven een goede indruk van wat er leeft onder de mensen. Verder laat je als politiek zien dat je de mensen serieus neemt en ze betrekt bij politieke besluitvorming. De SP zal vaker dit soort onderzoeken gaan doen!” belooft Knoester.

Het raadhuis aan het Westeinde