Deelname SP aan verkiezingen definitief

21 juni 2009

Deelname SP aan verkiezingen definitief

Met een positief besluit van het partijbestuur en geen bezwaren van de partijraad heeft de SP afdeling Zuidplas toestemming gekregen om deel te gaan nemen aan de verkiezingen in 2009 voor de gemeenteraad. Omdat er in de voorafgaande periode al positieve tussenevaluaties waren heeft de afdeling al de kandidatenlijst en het programma vastgesteld.

Het oude rode potlood

“Als je een afdeling binnen de SP bent wil dat nog niet zeggen dat je automatisch ook mee mag doen. De statuten schrijven voor dat er toestemming van het partijbestuur moet zijn. In de praktijk moet je het als afdeling wel bont maken wil je die niet krijgen. Al vanaf januari werd er regelmatig overleg gevoerd met een adviescommissies en we kregen twee keer na een evaluatie een groen licht. Daarom konden wij doorgaan met wat we aan het doen waren, volgden kandidaten de scholing en hoefde er geen extra begeleiding te komen om ons te helpen” legt afdelingsvoorzitter André Muller uit.

Voor de SP afdeling Zuidplas is het hard gegaan, Eind 2006 werd een ledenwerkgroep opgericht, begin 2008 werd men een eigen afdeling en nu gaat men eind 2009 meedoen met de gemeenteraadsverkiezingen. “Dit is het resultaat van hard werken van een grote groep mensen binnen de afdeling. Iedereen heeft zich, naar kunnen, volledig ingezet en het resultaat is dan ook kroon op het werk van de vrijwilligers. Ik kan als voorzitter trots zijn om met dit team te mogen werken“ aldus Muller.