Start Europese verkiezingscampagne 'Nederland wil minder Brussel'

25 april 2009

Start Europese verkiezingscampagne 'Nederland wil minder Brussel'

Campagneleider Jan Baas plakt de eerste poster in Moordrecht

De campagne voor de Europese Verkiezingen is ook in de Zuidplas gestart. Campagneleider Jan Baas heeft gisteren in Moordrecht en Zevenhuizen de megaposter geplakt waarop het getal 61,6 centraal staat. Met dat percentage wees de Nederlandse bevolking in 2005 de Europese Grondwet af.

Ook in Zevenhuizen en Moerkapelle hangt de SP poster

De aankomende tijd gaat de SP Zuidplas in de kernen volop aanwezig zijn met flyers om de SP standpunten in Europa duidelijk te maken. De partij wil dat er minder vanuit Brussel besloten gaat worden en meer vanuit de lokale regeringen. "De Europese verkiezingen trekken weinig stemmers. We hopen dat de mensen met een stem op de SP laten horen. Met het referendum over de grondwet was in de Zuidplas gemiddeld 63% van de mensen tegen en dat is een signaal dat Nederland minder Brussel wil, ook in de Zuidplas" volgens campagneleider Jan Baas.

De SP zal naast het plakken van borden ook de inwoners voorzien van een krant, in winkelcentra de ZO krant uitdelen en ook een lokale SP krant zal er huis aan huis worden verspreid.