Evert Knoester kandidaat lijsttrekker SP Zuidplas

24 april 2009

Evert Knoester kandidaat lijsttrekker SP Zuidplas

Op 25 mei gaat de ledenvergadering van de SP een besluit nemen over de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van de SP. De kandidatencommissie heeft haar opdracht afgerond om een lijst op te leveren. De top van de lijst zal als een team kan werken met een variatie van talent, ervaring en kennis. Kandidaat lijsttrekker is Evert Knoester (56) uit Moordrecht. Naast de concept kandidatenlijst gaan de leden op 25 mei ook hun oordeel vellen over het verkiezingsprogramma waaraan op dit moment de laatste hand wordt gelegd.

De kandidatencommissie heeft een afweging gemaakt bij het samenstellen van de lijst op basis van kwaliteiten en ervaringen. “Evert heeft al ervaring in het verleden opgedaan met raadswerk en was voor ons de ideale lijsttrekker, omdat hij deze ervaringen kan delen en hiermee kandidaten met minder ervaring maar met veel talent kan coachen. Dat geldt ook voor André Muller die ook al veel ervaring heeft opgedaan in Den Haag” laat Maarten Roovers weten. Roovers heeft samen met de voorzitter en Jan Baas gewerkt aan deze evenwichtige lijst. “We wilden naast de evenwichtigheid ook kiezen voor teamgeest. Samen gaan ze het doen en dat is ons inziens goed geslaagd” aldus Roovers.

Evert Knoester is in het dagelijks leven docent in het middelbaar onderwijs. “lijsttrekker is een groot woord, het is leuk om met dit team aan de slag te gaan. Dat is ook mijn insteek en de afgelopen maanden hebben we al als team samengewerkt voor het verkiezingsprogramma. Deze teamgeest zal een van de sterkste kanten worden van de fractie als we verkozen worden” vertelt de kandidaat lijsttrekker.

Lydia Rycher, Andre Muller en Diny Borrmann

Lydia Reicher bezet op de conceptlijst een 2e plaats. Reicher is 2 jaar actief voor de SP en woont in Nieuwerkerk. In het afdelingsbestuur is ze penningmeester. Afdelingsvoorzitter André Muller (38) staat op een 3e plaats op de lijst en zal ook bij verkiezing de afdeling blijven leiden. Diny Borrmann staat op een vierde plaats. Deze Nieuwerkerkse is eveneens 2 jaar actief en heeft zich vooral met WMO zaken beziggehouden, naast haar bestuurlijke taak als organisatiesecretaris. Adri Woudstra (54, Nieuwerkerk) staat op een vijfde plaats, Jan Baas (45, Nieuwerkerk) komt op plek 6 en de jongste kandidaat Bas Stalpers (22) komt op plaats zeven. Michel Lacroix, Anne Verzijl en Theo de Vette maken de top 10 compleet. De conceptlijst bevat meer dan 20 kandidaten.