Ze Zijn Nuts, ook in Zevenhuizen-Moerkapelle

14 maart 2009

Ze Zijn Nuts, ook in Zevenhuizen-Moerkapelle

De SP heeft vandaag in Zevenhuizen handtekeningen opgehaald tegen de voorgenomen verkoop van de aandelen van Nuon waar de gemeente een minderheidsbelang heeft. Veel mensen die aangesproken werden waren het met de SP eens dat Nuon in Nederlandse handen moet blijven.
logo

Tussen 11 en 1 stond de afdeling Zuidplas daarom in de dorpstraat om hier handtekeningen op te halen. "We kregen veel reacties van inwoners dat ze het met de actie eens waren, ook als ze niet iets met de SP hadden. Voor Zevenhuizen-Moerkapelle is het ook nog een vaste inkomensbron van 8 ton per jaar, dat als dividend wordt uitgekeerd. Het zou zonde zijn dat je eenmalig geld vangt en daarna een vaste inkomensbron verliest" legt André Muller uit. Hij vervolgt : "Met de verkoop van Nuon verlies je niet alleen een inkomensbron, ook verlies je de grip op het bedrijf als aandeelhouders en als straks Nuon in private handen komt heb je als gemeente niks meer in te brengen. Dat wordt bij de wens tot snel geld te krijgen over het hoofd gezien".

Naast de handtekeningen actie worden er ook handtekeningenkaarten in de dorpen Zevenhuizen en Moerkapelle rondgebracht om hiermee veel handtekeningen binnen te halen. De petitie kan ook online worden getekend op de onderstaande link.