SP eindigt als 2e bij de eerste Lolympische spelen

16 juni 2008

SP eindigt als 2e bij de eerste Lolympische spelen

Zondag 15 Juni was het zover, het was tijd voor de eerste editie van de Lolympische spelen, een dag met veel spelletjes en gezonde competitie, maar vooral ook een dag met veel LOL. Doel van dit alles, geld ophalen voor het goede doel: KiKa!Het SP team op de ski´s waarbij alleen het commando Links werd begrepen
Het SP team op de ski´s waarbij alleen het commando Links werd begrepen

Met het oog al half gericht op de Olympische spelen kwam de stichting Voor En Door Jeugd (VEDJ) met de Lolympische spelen, een spel evenement waarbij 6 teams het tegen elkaar op namen tegen op vele verschillende onderdelen en ook SP Nieuwerkerk was er dit jaar bij met een ijzersterk team!

Het SP team, bestaande uit: voorzitter André, vice- voorzitter en coach van de dag Lydia, actie coördinator Jan, scholingscoördinator Bas, werkgroeplid Rene en Carola en Kirsten (de 2 zeer sportieve dochters van André) ,nam het op tegen 5 andere teams. Na Onderdelen als de brancardrace, skilopen, levend sjoelen, wc’s vullen, boomstronk zagen, klimmen, wiebelfietsen en touwtrekken over een sloot eindigde de SP uiteindelijk als 2e achter team Oranja uit een Rietje.

Groepsfoto

Alle deelnemende teams

Dit was een mooi resultaat voor de Lokale SP, maar nog belangrijker is dat de dag uiteindelijk 707 Euro heeft opgebracht voor KiKa (Kinderen kanker vrij). Een goed doel wat geld ophaalt voor onderzoek naar medicijnen voor kinderen met kanker want hier word nu nog te weinig onderzoek naar worden gedaan en de medicijnen voor volwassenen kunnen erg schadelijk zijn voor kinderen.
Ergens onder het schuim zit voorzitter Andre Muller
ergens onder het schuim zit voorzitter André Muller

“het was een mooie en erg gezellig dag”, aldus Bas Stalpers, “het is goed dat er op deze manier aandacht word besteed aan KiKa en dat er nu al zoveel mensen zijn die voor dit goede doel willen strijden hier in Nieuwerkerk. Het is alleen erg jammer dat de andere lokale politieke partijen laten afweten op dit soort dagen.”
Jan Baas perst zijn luier droog
Jan Baas perst de luier droog in de luierrace

Over het algemeen kan worden gezegd dat dit een mooie dag was voor de deelnemers, KiKa en VEDJ die het allemaal goed geregeld hadden. En nu is het oefenen en volgend jaar zal de SP nog sterker terug komen bij de volgende Lolympische Spelen!

Kijk voor meer informatie en foto’s ook eens op: www.vedj.info