Buurten in de buurt in Dorrestein

14 juni 2008

Buurten in de buurt in Dorrestein

De SP is de buurt ingetrokken met de nieuwe ZO krant en koos hiervoor de wijk Dorrestein. Op deze manier wil de SP met de mensen in de wijk praten hoe zij over de wijk en buurt denken. Gekozen is voor het gebied rond de Schoolstraat/Verzetstraat waar net een renovatie achter de rug is."Op wijkavonden komen de mensen die altijd klaar staan voor deze avonden maar de meeste inwoners spreek je alleen door huis aan huis aan te bellen. Die komen niet op de door de gemeente geregiseerde avonden. Daarom zijn wij de wijk ingetrokken" legt voorzitter Andre Muller uit.

Dit speeltuintje heeft door de dichte bossage geen toezicht vanaf de Joh. Tomstraat

En zo trok het bestuur de wijk in en al na de 5e voordeur werd de hele groep naar binnen geroepen voor een vers bakkie koffie. De inwoners van dit deel van Dorrestein hebben de SP wel een aantal aandachtspunten meegegeven. "Toch zijn de inwoners over het algemeen genomen trots en blij met hun buurt. Wel waren de mensen blij verrast dat politici gewoon aan de deur kwamen. Slechts een enkeling knalde de deur dicht maar de meeste vertelde genoeg." aldus Jan Baas.

De gemelde aandachtspunten waren vooral :

• Speelplaats aan de Joh. Tomstraat zit verstop achter bosjes en daarom missen de mensen overzicht erover en is het een hangplek in de avond
  • Matig onderhoud aan het openbare groen
  • Parkeerdruk in de Verzetstraat

Groen woekert rond in de schoolstraat
De SP heeft enkele foto´s en zal hiermee aan de slag gaan.