Verdwijnen Bibliobus Zevenhuizen-Moerkapelle verdere verschraling

28 maart 2008

Verdwijnen Bibliobus Zevenhuizen-Moerkapelle verdere verschraling

Provinciale Staten van Zuid Holland wil de subsidie stoppen aan de bibliobus. Deze bus komt ook in Zevenhuizen en Moerkapelle en hiermee worden de voorzieningen van deze kernen verder verschraald. Zowel in de Provinciale Staten als in de Zuidplas is de SP tegen het stopzetten van deze voorziening.

Statenlid Harre van der Nat: "Dit is zo'n voorbeeld van hoe de provincie taken aan het afstoten is, zonder dat er gekeken wordt naar een alternatief of andere oplossing." Van der Nat wil bestuurders van de gemeenten, die gebruik maken van de bibliobus of de strandbibliotheek, oproepen om snel actie te ondernemen en ervoor te zorgen dat deze voorziening niet verloren gaat. "Laat de gemeenten dan in ieder geval de verantwoording nemen, nu de provincie de bezoekers laat vallen."

SP Zuidplas voorzitter Muller : "de afgelopen jaren zijn de voorzieningen, vooral in Moerkapelle, minder en minder geworden. Nu met de aankomende fusie de gemeenten aan de ene kant weer een gemeentelijk loket willen openen lijkt nu aan de de andere kant een van de belangrijkste voorzieningen geschrapt te gaan worden. Er zijn wel plannen om lokaal iets op te gaan zetten maar Provinciale Staten moet gewoon deze voorziening blijven voortzetten."