SP Nieuwerkerk en statenleden nemen enquetes af

20 oktober 2007

SP Nieuwerkerk en statenleden nemen enquetes af

De leden van de afdeling Nieuwerkerk hebben samen met statenleden Wiel Senden en Lies van Aelst enquetes bij het winkelende publiek afgenomen over de komende herindelingsplannen. Het winkelende publiek was veelal verbaasd dat de SP weer te vinden was in het winkelcentrum en dat buiten verkiezingstijd. Voor de SP statenfractie van de provincie Zuid Holland is het juist belangrijk om te horen hoe de mensen hier over de herindelingsplannen denken.
Statenlid Wiel Senden in gesprek in de Reigerhof

De Statenfractie zal in december een besluit moeten nemen over een aantal herindelingen waaronder de vrijwillige herindeling in Nieuwerkerk aan den IJssel, Moordrecht en Zevenhuizen-Moerkapelle. Met de uitkomsten en vooral ook de argumenten en opmerkingen van de geenqueteerden hoopt men een beter overwogen besluit te nemen,

Ook statenlid Lies van Aelst is actief in de Reigerhof

De afdeling Nieuwerkerk i.o. heeft in totaal 9000 enquetes huis aan huis verspreid en heeft samen met de statenfractie al enquetes afgenomen in Nieuwerkerk aan den IJssel en Moordrecht. "Deze actie is een goede samenwerking met de leden van Provinciale Staten en samen kunnen we zo een goed beeld krijgen van wat er speelt onder de mensen" aldus Lydia Reicher van de afdeling Nieuwerkerk.

Lydia Reicher van de SP Nieuwerkerk in gesprek

De actie zal tot aan het einde van de maand duren, daarna gaan de voorzitters van de betrokken afdelingen samen met de fractie van de SP de resultaten onderzoeken.

Foto´s Rene Mullenders