Nieuwerkerk e.o. Afdeling in oprichting

22 september 2007

Nieuwerkerk e.o. Afdeling in oprichting

De partijraad heeft op zaterdag 22 september ingestemd met de aanvraag voor een afdeling in oprichting voor Nieuwerkerk aan den IJssel en omgeving. Het partijbestuur had al ingestemd en nu is dit door het hoogste orgaan bekrachtigd. Aankomende tijd zal de overgang van werkgroep naar afdeling waar worden gemaakt waaronder een eigen bestuur en een jaarplan. Dit is een van de voorwaarden om door te groeien naar een volwaardige afdeling. Het partijbestuur heeft ook de regio´s Zevenhuizen-Moerkapelle en Moordrecht toegewezen aan deze afdeling in oprichting.

"nadat al eerder hard gewerkt is door de mensen in Nieuwerkerk is er nu echt een stap vooruit gemaakt! We gaan nu laten zien dat we als een afdeling kunnen functioneren en dan kunnen we over een half jaar doorgroeien naar een volwaardige afdeling!" aldus a.i. voorzitter André Muller. "De aankomende tijd zal er vooral gewerkt worden om aan de statutaire eisen van afdeling te voldoen zoals voldoende leden en bestuursleden, lokaal actief met ook landelijke activiteiten en een door de leden goedgekeurd jaarplan. Er moet dus nog veel worden gedaan maar gelukkig kunnen we over een grote groep mensen beschikken waardoor het met vele handen licht werk wordt."

De SP heeft inmiddels ook een eigen website geopend : https://nieuwerkerk.sp.nl waarop er meer informatie te vinden is over de afdeling in oprichting en de activiteiten. Ondertussen loopt ook de scholing door en aankomende donderdag is de 2e avond met Oud Tweede Kamerlid Fenna Vergeer om 20.00 uur in de Reisduif in Nieuwerkerk aan den IJssel.