Ouderen via stormbaan naar Priklocatie in Moordrecht

1 december 2013

Ouderen via stormbaan naar Priklocatie in Moordrecht

De priklocatie van het Groene Hartziekenhuis in Moordrecht is verplaatst van zorgcentrum Moerdregt naar het oude Weeshuis aan het Westeinde.De mensen die de locatie wandelend willen bezoeken moeten een halve stormbaan betreden en met gevaar voor eigen leven oversteken. Dit komt omdat een pad in het park weggehaald is. Dit pad lag aan de achterkant van het pand en lag laag gelegen. Nu moeten de inwoners van Moordrecht via smalle stoepen en een onveilige oversteek de dijk op, om dan naar beneden te gaan bij de ingang. De fractie van de SP heeft polshoogte genomen na klachten en schriftelijke vragen ingediend.

“Ik dacht dat die stormbaan een grap was maar helaas. Er is een tussendoorpad weggehaald dus moet men nu via de Schielandstraat omhoog, goed opletten want de voorrang is er ook veranderd en het zebrapad is weggehaald. Vervolgens moet men via een te smalle stoep naar de ingang aan het Westeinde gaan en daar kan men dan weer naar beneden lopen” legt SP raadslid André Muller uit.  De partij wil weten waarom het bestaande pad in het park, eigendom van gemeente Zuidplas, is weggehaald en er planten zijn neergezet. Op deze manier moeten de, vooral oudere, bewoners een behoorlijke wandeling maken.

“Ik weet dat de gemeente een bewegingsprogramma voor ouderen heeft ingezet maar dit kan nooit de bedoeling zijn, onzinnig, verkeersgevaarlijk en te vermoeiend. Men moet ook eens extra oversteken want aan de Schielandstraat staat ook nog verkeersbord op het looppad en daar kom je met rollator niet langs. De gemeente moet nog maar eens goed gaan kijken en desnoods daag ik ze uit om de route met rollator te gaan lopen!” aldus Muller.

Tijdens de wandeling in Moordrecht werd het SP raadslid ook gewezen op het feit dat er een bovengrondse afvalcontainer aan de Emmastraat weggehaald is bij de aanleunwoningen. “Via afstandmeten.nl kwam ik er op uit dat het 165 meter lopen is, dat is best een eindje voor oudere mensen om met een vuilniszak te lopen. Ook hier lijkt weer niet over nagedacht door de gemeente” zucht Muller

Klik hier voor de vragen