Moordrecht ontevreden over Arriva!

23 februari 2013

Moordrecht ontevreden over Arriva!

De uitslag van de tomatometer in Moordrecht over de dienstverlening van Arriva liet geen twijfel bestaan: driekwart van de ondervraagde mensen is ontevreden. Inmiddels heeft de partij ook een peiling op de website geopend. Vooral de dienstregeling lijkt veel mensen dwars te zetten. De partij wil nu de mening van inwoners uit heel Zuidplas weten om uiteindelijk de verzameling aan te bieden bij de Provinciale Statenfractie van de partij.
Tomatometer

De meeste klachten in Moordrecht waren over lijn 190, de enige Arriva die door het dorp gaat. De belangrijkste klacht is het niet op tijd rijden van de lijn in de ochtendspits. Soms komt de bus helemaal niet opdagen volgens enkelen. Een meisje heeft al meerdere keren probemen op school gehad omdat ze vaak te laat komt en school haar verhaal over Arriva niet meer gelooft. Buiten de spitsuren zijn de inwoners wel positief.”Het enige echte compliment wat we hoorde was over de WIFI in de bus. Vroeger reed er in de winter een extra bus vanaf de KVT naar Gouda. Deze is er niet meer dus het is soms zo druk in de bus dat mensen niet meer mee kunnen. Ook is de aansluiting op de stadsbussen in Gouda vaak een probleem en sluit in de avond de bus niet aan op de arriverende sprinters in Gouda” aldus SP raadslid André Muller

De OV chipkaart leverde ook enkele klachten op: zo mocht een reiziger zijn product niet eerst opladen in de bus en dan reizen. In Moordrecht is geen oplaadpunt en de Primera krijgt dit ook niet voor elkaar.
tomatometer
Op de website https://zuidplas.sp.nl kan men nu ook de mening over Arriva kwijt. De SP Zuidplas wil een goed inzicht krijgen in hoe het nu, bijna 3 maanden na de start, door de inwoners wordt ervaren. De partij zal deze gegevens dan overhandigen aan de SP collega´s in Provinciale Staten aangezien de provincie verantwoordelijk is voor het busvervoer in de regio.